Wydział Nauk Geograficznych

Studenci TIR na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITTF Warsaw 2025

21 listopada 2025 r. studenci III roku kierunku Turystyka i Rekreacja (I stopnia) uczestniczyli w wyjeździe studyjnym na Międzynarodowe Targi Turystyczne w Warszawie – International Travel & Tourism Fair Warsaw 2025 (ITTF). Wydarzenie zgromadziło ponad 200 wystawców z przeszło 30 krajów, którzy prezentowali najnowsze trendy, produkty i kierunki rozwoju współczesnej turystyki. Różnorodność ofert, połączenie wielu kultur oraz profesjonalna oprawa targów stworzyły wartościową przestrzeń do nauki i rozwoju kompetencji zawodowych.

Kontakt z branżą i praktyczne doświadczenia

Podczas targów studenci mieli okazję do bezpośrednich rozmów z przedstawicielami biur podróży, touroperatorów, hoteli, organizacji turystycznych, przewoźników oraz firm technologicznych związanych z sektorem turystyki. Wśród wystawców obecni byli m.in.: ITAKA, Coral Travel Polska, Egyptian Tourism Authority, Greek National Tourism Organisation, Croatian Tourism Board, Halkidiki Tourism Organization, Malta Tourism Authority, Sardinia Experience Tourism, Turkish Tourism Organisation, Tunisian Tourism Authority, a także polskie instytucje: Polska Organizacja Turystyczna oraz Śląska Organizacja Turystyczna.

Rozmowy prowadzone były w języku angielskim, co wpisywało się w realizację przedmiotu English in Tourism and Recreation. Studenci mieli możliwość praktycznego wykorzystania specjalistycznej terminologii oraz sprawdzenia swoich umiejętności językowych w sytuacjach zawodowych, takich jak pozyskiwanie informacji, wymiana opinii czy kontakty z zagranicznymi organizacjami.

Innowacje i marketing w turystyce

Targi stanowiły również okazję do poznania innowacji technologicznych oraz nowych kierunków rozwoju produktów turystycznych, w tym narzędzi cyfrowych, rozwiązań ekologicznych, nowatorskich form zwiedzania oraz strategii marketingowych opartych na personalizacji i storytellingu.

Wizyta wpisywała się w realizację przedmiotu Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji, umożliwiając studentom analizę ofert poszczególnych krajów i regionów oraz obserwację sposobów kreowania marki na rynku międzynarodowym. Uczestnicy mogli zobaczyć praktyczne zastosowanie instrumentów marketingu mix oraz porównać różne metody budowania atrakcyjnego wizerunku destynacji.

Dodatkowym elementem wyjazdu była prelekcja Justyny Bajer (IMS Sensory) pt. „Marketing wielozmysłowy w turystyce – jak wykroczyć poza to, co widać, budując przewagę konkurencyjną”, która wzbogaciła program o przykłady wykorzystania bodźców sensorycznych w kreowaniu doświadczeń turystycznych.

Wartościowe doświadczenie zawodowe

Wyjazd studyjny na ITTF Warsaw 2025 stanowił nie tylko formę praktycznych ćwiczeń terenowych, ale również inspirujące doświadczenie rozwijające wiedzę o współczesnej turystyce. Umożliwił studentom pogłębienie znajomości realiów pracy w dynamicznie rozwijającej się branży oraz lepsze zrozumienie mechanizmów funkcjonowania rynku turystycznego.